Zoekmachine positionering
De term SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ en wordt in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie of zoekmachine positionering genoemd. Een succesvolle SEO-campagne zorgt ervoor dat de website van uw bedrijf beter vindbaar wordt in zoekmachines. Samen met u stippelen we vooraf een strategie uit die leidt tot hogere posities in de organische zoekresultaten van Google.
Waar moet ik op letten bij zoekmachine positionering?
Om uw website te optimaliseren, kiezen we voor u relevante trefwoorden uit. Deze trefwoorden worden zowel visueel als tekstueel in de bestaande of nieuwe content op uw website geïntegreerd. Er zijn ruim 200 richtlijnen waar rekening mee gehouden moet worden om zowel de zoekmachine als de bezoeker de optimale ervaring te bieden. Enkele bekende elementen zijn:
- Title tags: een goede titel voor uw webpagina die zowel in de browser als in Google te zien is.
- Meta descriptions: de tekst die u onder de title tag kunt lezen in Google.
- Interne linkbuilding: de pagina’s in uw website moeten optimaal met elkaar verbonden zijn, zodat de context begrepen wordt en de navigatie voor een bezoeker logisch is.
- Alt tekst in afbeeldingen: een tekst die de afbeeldding beschrijft, waardoor zoekmachines beter begrijpen waar de afbeelding over gaat.
- Responsiveness en een SSL certificaat: draagt bij aan een veilige omgeving van uw website op alle apparaten.
- Rich snippets: zoekresultaten waarin onderdelen van de desbetreffende pagina worden uitgelicht.
Hoe gaat zoekmachine positionering in zijn werk?
Zoekmachine positionering is geen eenmalig proces. Doordat zoekmachines constant in ontwikkeling zijn en vernieuwingen aanbrengen, is het behalen en behouden van topposities in zoekmachines als Google een continu proces. Wij hebben de specifieke kennis en jarenlange ervaring in huis om uw zoekmachine positionering campagne succesvol te laten verlopen. Hiervoor is een helder en doordacht zevenstappenplan opgesteld:
- Doelstelling: in een eerste gesprek worden uw doelstellingen en de trefwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf besproken. Ook wordt onze werkwijze toegelicht. Aan de hand van dit gesprek doen wij u een gericht campagnevoorstel.
- Marktonderzoek waaruit het trefwoordadvies komt: aan de hand van uw doelstellingen wordt een uitgebreid trefwoordadvies opgesteld.
- Initiële website scan: er wordt een scan uitgevoerd om de huidige zoekmachinevriendelijkheid van uw website in kaart te brengen, waarna we concreet advies kunnen meegeven.
- Contentcreatie: er worden campagnepagina’s ontwikkeld die aan de gestelde richtlijnen voldoen.
- Monitoring: uw campagne wordt voortdurend gecontroleerd en onderhouden.
- Rapportage: u ontvangt na de indexatie periodieke rapportages, zodat u op de hoogte blijft van het verloop van uw campagne.
- Evaluatie: Op basis van verzamelde data wordt de vervolgstrategie bepaald samen met u.
Een marketingcampagne die op de juiste doelgroep is ingesteld
Wanneer u een fysieke locatie heeft, zoals een interieurzaak of restaurant, is het belangrijk om lokaal goed vindbaar te worden. Zo zorgt u ervoor dat mensen uit uw regio u eenvoudig vinden. Heeft u juist een landelijke of zelfs internationale dekking en wilt u meer offerte-aanvragen of afspraken? Dan zetten wij een nationaal plan in. Op die manier zorgen we ervoor dat u optimaal gevonden wordt door iedere geïnteresseerde zoeker in het hele land. Als u een webshop heeft, is het zelfs belangrijk dat uw doelgroep al op uw website converteert. Dat vereist een specifieke aanpak in vergelijking met een lokale of nationale campagne. Daarvoor bieden wij een e-commerce plan aan.
Ga aan de slag met hulp van de SEO-specialist
Dankzij onze gespecialiseerde strategieën, een geavanceerde SEO-analyse met onder andere Google Analytics en hoogwaardige rapportagesoftware zijn onze specialisten in staat om zoekmachine positionering voor zowel kleine ondernemingen, middelgrote bedrijven als multinationals te verzorgen. Bent u benieuwd wat een SEO-specialist uw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact met ons op.